You are here: Home Reis Dagverslagen 24 november (Jethro Beekman)

24 november (Jethro Beekman)

E-mail Afdrukken

Dagverslag 24 November
Door Jethro Beekman

Op de laatste dag mag ik dan eindelijk de pen voeren! Deze laatste officiële dag van de studiereis staat er maar weinig op het progamma, namelijk alleen de terugvlucht naar Vietnam. Om zes uur staan we op, om half zeven gaan we ontbijten en om zeven uur gaan we met de bus richting het vliegveld. Althans, dat was het idee. Na drie weken op studiereis is het voor onze groep namelijk nog steeds onmogelijk om op tijd te verzamelen. Maar goed, om kwart over zeven zijn we dan alsnog goed op weg.

Aangekomen op Incheon Airport gaat het inchecken voorspoedig, en we hebben ruim de tijd in de internationale zone. Om ongeveer half elf vertrekt onze vlucht. Nadat sommigen geprobeerd hebben hun ticket eruit te drinken komen we om kwart voor twee aan op noi bai, het vliegveld van Hanoi. De immigratie is dit keer zo gepiept. Bij de bagageband ontmoeten we Anna, de vriendin van Ewout, en Boris. Zij gaan net als de meeste deelnemers genieten van een vakantie aansluitend aan de studiereis. Na de douane zien we Suan weer en na een warm welkom brengt zij ons naar de bus richting het hotel, we zitten weer in Hong Ngoc 1.

Iedereen heeft weer even tijd om zich op te frissen en hun laatste dongs uit te geven, waarna we om half zes richting een – voor sommige de laatste – bia hoi vertrekken. Bij dit eet- & bierfestijn worden de nodige afscheidspeeches gegeven, een negental mensen zal namelijk de volgende dag uit Vietnam vertrekken. Na het eten gaan we naar de Funky Monkey club, een klein cafétje waar fijne techno en dance gedraaid wordt. Ook maken sommigen van de gelegenheid gebruik om een waterpijp te roken. Na deze laatste gezamenlijke activiteit zijn de meeste mensen naar bed gegaan om de volgende dag terug naar Nederland te gaan of de Nederland-gangers uit te zwaaien.

Laatste aanpassing ( woensdag 06 januari 2010 17:04 )