You are here: Home

Welkom op de website van Ngoi Sang

Deelnemers van een studiereis tijdens het bedrijfsbezoek aan Honda VietnamHet studieproject Ngoi Sang is een project van studenten Elektrotechniek aan Universiteit Twente. In november 2009 zijn 28 studenten afgereisd naar Maleisië, Singapore, Vietnam en Zuid-Korea en hebben daar kennis gemaakt met de nieuwste ontwikkelingen op elektrotechnisch gebied. Ook hebben de studenten kennis gemaakt met verschillende andere culturen. Neem ook eens een kijkje in ons Comité van Aanbeveling!

Vietnam en Zuid-Korea zijn gekozen om hun interessante posities op het gebied van elektrotechniek. Zuid-Korea is ver ontwikkeld en huist veel hightech bedrijven. In Vietnam zit op het moment veel massaproductie, maar research en development is sterk in opkomst. De landen bevinden zich in verschillende stadia van hun ontwikkeling. Vooral de adaptatie van moderne technische kennis en de invloed hiervan op de cultuur van een land staat centraal in ons project. Het thema van de reis is dan ook “Evolution of Technology”. Het is om het onderlinge verschil tussen de twee landen en Nederland te bekijken. Een ander aspect van ons thema is het onderzoeken van toekomstige ontwikkelingen van diverse technologieën. Er is onderzoek gedaan naar de meest innovatieve producten en ideeën om een beeld te krijgen van de toekomst van de elektrotechniek.

Tijdens de reis zijn vooral bedrijven en universiteiten bezocht, maar er was ook tijd voor culturele en ontspannende activiteiten. Er is vooronderzoek gedaan naar Vietnam en Zuid-Korea en de stand van de technologie aldaar. Ook is er door de deelnemers contract research uitgevoerd voor Nederlandse bedrijven om de reis te financieren.

Laatste aanpassing ( maandag 04 januari 2010 13:14 )